vrijdag 1 mei 2020

Heimwee- en troostpontjestochten - deel III


Studenten Media & Cultuur van de UvA wilden ons graag van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds na de pontjestocht filmen. Josephine en ik zagen het niet zitten om in onze pyjama gefilmd te worden en we kwamen tot een compromis. De documentaire beschrijft de aankomst met de trein bij Amsterdam Centraal, het fietsen naar het Schellingwouderpark in Noord, met twee pontjes varen en natuurlijk appelgebak in restaurant De Pont aan het IJ.

Klik op Pontjes in poncho's

Klik daarna op het driehoekje links onderin het beeld en de video gaat lopen. Zet het geluid aan.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen Bettie,
Zondagmorgen, ik zie net jouw pontjes mail en onder het genot van een heerlijk ontbijt bekijk ik deze vrolijke pontjes tocht met luide, opbeurende muziek.
Enig, ik heb genoten.
Hoop voor jullie dat je niet altijd in de regen fietst, een zonnetje is wel zo gezellig.
Wat zullen jullie blij zijn als de lock down wordt opgeheven, trouwens iedereen.
Ik merk om mij heen dat de mensen het enigszins beu zijn en hun vrijheid terug willen.
Maar ja, geduld, geduld, dat geldt ook voor ons golfspel.

Dank voor de leuke mail, groetjes van Ria.

Anoniem zei

Leuk om weer te zien!
Josephine

Anoniem zei

Hallo Bettie,

Van de week heb ik uitgebreid de tijd genomen om jullie pontjesverslagen te lezen. Nu daar heb ik echt van genoten.
Jullie ondernemende plannen en de uitvoering daarvan en dan alle wederwaardigheden onderweg....
helemaal stoer , avontuurlijk en heel gezellig met elkaar en met de mensen die je onderweg ontmoet.
Heel luchtig, serieus verteld en altijd positief en met humor !!
Heerlijk om te lezen en er is een wereld voor mij en Geert open gegaan.
Nu dat wilde ik je vanmorgen via de mail melden en daar kan nu meteen een felicitatie bij wegens de verkiezing om jullie in een documentaire te beschrijven.
Hele leuke ontwikkeling al kunnen jullie het beschrijven van alle aspecten van jullie trips als de beste. Maar ook hier lonkt het avontuur.
Gefeliciteerd met deze uitverkiezing!! Ga het avontuur aan en wij hopen ......er soms van mee te mogen genieten!!

Veel gezonde spanning en vreugde gewenst en tot horens, Nell