donderdag 16 april 2020

Heimwee- en troostpontjestochten - deel I

Pontjestochten gaan niet door, maar we kunnen wel uit oude verslagen interessante of leuke voorvallen ophalen. Op 18 maart 2012 vertrokken we naar het gebied waar de Rijn ons land binnenkomt en zich al gelijk splitst in de Oude Rijn en Boven Rijn. En we ontdekken dat de Rijn niet bij Lobith ons land binnenkomt, maar bij Tolkamer.
Je zou zeggen dat we met onze ervaring alle mechanieken van de pontjes kennen, maar die dag bleek er een variant te zijn die we nog niet eerder hadden gezien. Josephine had het meteen door; bij mij duurde het wat langer zoals je op het filmpje kan zien. Het filmpje draag sporen van een eerste keer, zo kun je lijnen in mijn hand lezen, als je dat wilt. Het filmpje duurt te lang, maar jullie hebben alle tijd nu om het uit te zitten.


9 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk om te zien. Ik verwacht nu nog een echte 'blooper' waarbij iemand in het water valt :-)

Marijke

Anoniem zei

Geweldig, dit is nog eens hard werken tijdens een pontjestocht.
Ik kijk uit naar het volgende filmpje want dit was pas deel I.

Nel

Anoniem zei

Geweldig, dit is nog eens inzage dat een pontjestocht ook heel hard werken kan zijn.
Ik kijk uit naar deel II.

Nel

Anoniem zei

Heerlijk om te zien. Ik verwacht nu nog een echte 'blooper' waarbij iemand in het water valt :-)

Marijke

Anoniem zei

Geweldig, dit is nog eens inzage dat een pontjestocht ook heel hard werken kan zijn.
Ik kijk uit naar deel II.

Nel

Anoniem zei

Ha Betje,
Hier doe je mij in ieder geval al een groot plezier mee! Ik heb er al een aantal( weer) gelezen,maar was diep onder de indruk van je opname talent!
Hilarisch!! Zeker dat begin, waarin je erachter moest komen hoe en waar je aan het touw moest trekken!
Lieve Bettie, duimen maar dat we elkaar weer snel zullen zien kunnen zien!
Liefs, Marjan.

Anoniem zei

Dag Betty,

Repetitio is een befaamde stijlfiguur, daar blinkt dit filmpje in uit! Het kan me niet lang genoeg duren. De kijker vraagt zich wel af of jullie ooit de overkant bereikt hebben.

Dit doet me denken aan een eigen filmproduct dat ruim gebruik maakt van repetitio,

Kijk en huiver: https://www.youtube.com/watch?v=ESeAyylWETg

Sjaak

Anoniem zei

Een lumineus idee!

Hans

Anoniem zei

Ha Bettie,

Leuk om een opbeurende mail van jou te krijgen over het pontjes varen.
Hele klus dat pontje vooruit te krijgen, plus kapotte handen.
Laten we hopen dat we elkaar snel zullen zien op de golfbaan. Ik amuseer me prima maar mis golf, mijn tuinclub, kinderen en kleinkinderen, maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. ( dat maar langzaam vooruit vaart).

Hartelijke groet van Ria.